Monday, June 23, 2008

Permulaan baik bagi BTP FC

KUANG, 23 Jun: Pasukan bolasepak BTP FC memulakan kempen Kejohanan Bolasepak 11 Sebelah Piala MB Selangor (DUN Kuang) dengan baik apabila berjaya mengutip 3 mata penuh untuk perlawan pertama dan kedua mereka.

Semalam, BTP FC menewaskan Veteran Sungai Serai dengan 1 - 0 selepas menewaskan BBK 3-1 minggu lalu.

Dalam perlawanan pertama mereka, penyerang BTP FC, Faiezal Iskandar berjaya menyudahkan sepakan sudut Mohd Azam dengan tandukan yang cantik pada minit ke 17 untuk BTP FC mendahului 1-0.

Pada minit ke 25, Mohd Azam berjaya menggelecek beberapa pemain pertahanan BBK dan membuat rembatan kencang menewaskan penjaga gol BBK. BTP FC mendahului BBK 2-0 setelah tamat babak pertama.

Setelah babak kedua bermula, pemain BTP FC agak sedikit terleka dan menyebabkan penyerang BBK menjaringkan gol hasil rembatan kencang Prem Kumar.

Selepas itu pemain BTP lebih berhati-hati. Kemasukan Mohd Amran menggantikan ketua pasukan, Aminudin, ternyata membuahkan hasil apabila beliau berjaya menanduk masuk hantaran Mohd Azam daripada tendangan percuma di luar kotak penalti.

Pengurus pasukan, Ahmad Mahir yang sedang bercuti, ketika dihubungi melahirkan rasa gembira dan mengucapkan syabas kepada anak buahnya kerana memenangi perlawanan ini.
"Saya mengharapkan prestasi ini akan diteruskan pada perlawanan yang akan datang," ulas beliau.

Dua lagi perlawanan pada hari yang sama melihatkan pasukan Batu Arang B menewaskan Kg Setia 1-0 dan pasukan Pekan Kuang mengalahkan Kuang United juga dengan jaringan 1-0.

0 comments:

SEJARAH PAS BTP

Pas BTP telah ditubuhkan pada.....

Followers

  © Di bangun dan diuruskan oleh: www.teacawan.com by Adik Mohamad b. Hj. Man 2008

Back to TOP