Thursday, July 10, 2008

Dr Hatta ceramah Protes di Tasik Puteri 16 Julai

OAK, 10 Julai: Penduduk Rawang khasnya Bandar Tasik Puteri dan sekitarnya berpeluang untuk mendengar sendiri penjelasan tentang kenaikan harga minyak yang diumumkan kerajaan sebelum ini melalui Penyelaras Protes, Dr Hatta Ramli Rabu depan.


Dr Hatta akan memberikan ceramah khas tentang kenaikan harga minyak ini dan mengapa orang ramai perlu bersatu untuk memprotesnya bagi kepentingan bersama.

Dr Hatta akan memberikan ceramah itu di Jalan 7/18, bersebelahan Padang Oak, Bandar Tasik Puteri mulai jam 9.15 malam 16 Julai depan.

Turut serta berceramah bersama beliau adalah beberapa lagi pemimpin PAS dan juga PKR.
Ceramah ini adalah anjuran pertama PAS Cawangan Bandar Tasik Puteri.

Menurut Pengarah Program ini, Saiful Nizam, ceramah ini sangat bertepatan dengan waktunya kerana antara pihak yang paling terasa dengan kenaikan harga minyak sekarang adalah penduduk Bandar Tasik Puteri.

"Kebanyakan penduduk di sini bekerja di KL. Apabila berlaku kenaikan harga minyak, kami antara yang paling menderita kerananya.

"Sebab itu kita lihat ramai di kalangan penduduk mulai membeli motosikal untuk berulang ke pejabat atau yang lebih ekstrem lagi berpindah terus dari sini," kata Saiful kepada Blog PAS BTP.

Oleh itu, semua pihak dijemput untuk bersama-sama mendengar perkara ini dari mulut pihak yang paling layak sekali bercakap mengenai perkara ini iaitu Penyelaras Protes, Dr Hatta Ramli.

Protes adalah badan yang ditubuhkan oleh NGO dan parti politik untuk menganjurkan secara khusus program untuk memprotes kenaikan harga minyak ini.

Yang terbaru, mereka menganjurkan demo semacam karnival di Stadium Kelana Jaya, 6 Julai lepas.

1 comments:

Anonymous,  July 17, 2008 at 10:43 AM  

Ulasan program ceramah? ceritala sikit

SEJARAH PAS BTP

Pas BTP telah ditubuhkan pada.....

Followers

  © Di bangun dan diuruskan oleh: www.teacawan.com by Adik Mohamad b. Hj. Man 2008

Back to TOP