Monday, November 15, 2010

Media kena halau.

Kebebasan media di malaysia ligat dibicarakan sekarang ni, ini semua gara gara kerajaan negeri Kedah yang tak membenarkan beberapa pemberita kerajaan mengikuti sidang belanjawan di kedah hari ini.

Banyaklah komen komen dari ahli dewan undangan dari umno yang mula berbicara pasal hak wartawan, yang aku muak nak dengar tu ada wartawan yang kununnya datang dari jauh untuk mengikuti sidang dun tersebut tetapi dihalau. "Kami sedih, sudah lama kami jadi wartawan, ini kali pertama kali di halau." Banyaklah lagi luahan hati wartawan penjilat umno ini bermain lidah.

Aku bukanlah wartawan, aku tak tahupun macam mana kerja wartawan ni, nak menulis, lagilah, menaip retilah. Tetapi aku pelik dengan wartawan sekarang ni, orang tak bagi tulis, galak gatai nak tulis. Bila orang suruh tulis,korang tak tulis, dari jauh ja korang tulis, korang asyik dok dengar dari belah umno BN ja.

Memang patut dan tepat pun korang ni dihalau. Buat kerja tak betul, korang tak takut kepada Allah ker? solat tak penah tinggal, tapi bila bab menulis, menipu. Korang tau tak,duit yang korang makan, bagi anak makan, hasil dari penipuan, hasil dari tulisan yang menjatuhkan orang, korang rasa la di akhirat nanti. Berdosa beb! DOSA,korang tak takut dengan Allah ker? Bertaubatlah!!!

Menurut laporan harakah, sultan kedah juga murka dengan orang yang menuduh kerajaan negeri tidak bertanggung jawab kepada mangsa banjir. Malahan sultan kedah merasa sangat bangga dengan kerajaan negeri yang bijak mengatasi masaalah ini.

So, apa yang korang tak puas hati lagi, udahlah wartawan dan penulis yang suka menjilat.... anda tak akan selamat selama lamanya...fikir fikirkan...insyaalah...


Akir kata,jomkita semarakkan pas BTP, seperti setahun dua yang lalu. Insyaalah...

Amin.


end : 1.24am,15 november 2010.

0 comments:

SEJARAH PAS BTP

Pas BTP telah ditubuhkan pada.....

Followers

  © Di bangun dan diuruskan oleh: www.teacawan.com by Adik Mohamad b. Hj. Man 2008

Back to TOP