Friday, March 27, 2009

Mari bertanding sebagai anak jantan

Berakhirnya perhimpunan agong UMNO dengan kononnya barisan baru yang menepati aspirasi perubahan. Kalau dilihat secara rambang tiada apa yang nak diungkap tentang perubahan bahkan pada hemat saya kepimpinan yang baru diselaputi dengan banyak masalah dan insyallah barisan ini akan menuju kepada kebinasaan dengan hina sekali. Kalau dilihat dari bakal pm sendiri pun masih berserabut dengan kes pembunuhan Altantuya yang penuh dengan misteri. Berita dari luar negara memperincikan lagi kisah ini tanpa disanggah sedikit pun tentang kebenarannya oleh bakal pm ini. Kalau betul maka beliau harus bangun menafikan sekeras-kerasnya atau menyaman akhbar tersebut bagi membersihkan namanya dan maruah Malaysia yang telah tercalar teruk sebagaimana cabaran dari Presiden PAS. Kita lihat betapa kebalnya beliau, sehingga walaupun secara terangan beliau mempunyai pertalian didalam kes tersebut namun sekalipun tidak dipanggil untuk memberi keterangan di mahkamah. Mungkin beliau mewarisi kekebalan Tun Mahathir ketika dulu malah sultan pun sudah dicabut keistimewaan oleh pemimpin UMNO sendiri. Dapat pula ketua pemuda kaki rasuah...ha..ha..ha..eloklah tu baru bertemu ruas antara lanun dan perompak.


Berbalik kepada perkembangan pilihanraya kecil Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai, UMNO telah secara tidak bermaruah dan pengecut telah cuba menyekat pengaruh PR dengan menghalang sumber parti dari sampai kepada rakyat dengan perkembangan terbaru menggantung penerbitan Harakah & Suara Keadilan dari diterbitkan selama 3 bulan dengan alasan yang sangat dangkal. Budak sekolah pun mengerti betapa pengecutnya UMNO dan BN. Kalau betul akhbar tersebut ada menerbitkan berita berunsur fitnah atau tidak benar, buktikan dan bawa kepada jawantankuasa penilai. Tetapi yang berlaku hanya menuduh berita tidak benar tanpa dibuktikan terlebih dahulu dan tidak memberi peluang kepada penerbit untuk membela diri. Inilah cara UMNO mahu berlawan diikat kaki dan tangan lawan terlebih dahulu baru mahu berlawan. Betapa dayusnya parti ini.

Kita lihat berita provokasi dan fitnah dari akhbar pro-UMNO Utusan Meloya dan Berita Hairan tidak pernah diambil tindakan oleh KDN. Kenapa? Kerana menepati aspirasi UMNO sebagai parti penipu rakyat.

Kali ini walaupun kita bertanding di padang yang tidak sama rata, insyaAllah pertolongan ALLAH akan sampai dan rakyat akan buktikan bahawa UMNO adalah parti yang korup dan parti yang sebenar-benarnya sebagai perosak bangsa, negara dan islam. Undilah Pakatan Rakyat.

Hidup Islam
Membangun Bersama Islam.

0 comments:

SEJARAH PAS BTP

Pas BTP telah ditubuhkan pada.....

Followers

  © Di bangun dan diuruskan oleh: www.teacawan.com by Adik Mohamad b. Hj. Man 2008

Back to TOP