Monday, June 15, 2009

MEDIA MAINKAN ISU NAK TUTUP PEKUNG BN

http://pinkturtle2.files.wordpress.com/2008/08/muk8.jpg
Sejak kebelakangan ini, kita dapat lihat usaha-usaha giat media pro-BN yang cuba untuk mengalihkan isu-isu peringkat nasional yang tidak dapat diselesaikan oleh kerajaan BN dengan isu remeh seperti isu kerajaan perpaduan dan sebagainya terutama ketika mereka ingin menghadapi pilihanraya kecil Manik Urai. Kita dapat lihat bagaimana mereka memainkan berita saban hari di dada akhbar dan kaca tv tentang kerajaan perpaduan.

Pemberita mengambil kenyataan TGNA dan kenyataan TGHH yang mana kedua-dua kenyataan tersebut dipaparkan seolah-olah terdapat pertentangan pendapat yang mengarah kepada dua kumpulan besar yang bersetuju dan tidak. Lalu dikutip pandangan sampah dari pemimpin UMNO yang dah tentu tak tau malu bak kata hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Mereka kononnya menyokong idea kerajaan perpaduan untuk bersama BN. Sebenarnya siapa yang nak bersama mereka yang sudah nak karam tu. Juga disiarkan kenyataan pemimpin PR yang lain yang rata-rata tidak tau menahu tentang idea atau rancangan tersebut.

Inilah taktik jahat media pro-BN yang cuba melaga-lagakan pemimpin di dalam PR. Jadi semua orang-ramai mula memberi fokus kepada perkara tersebut dan tidak kurang yang memberi pandangan dan pendapat masing-masing termasuklah juga segelintir penyokong PAS sendiri. Semua isu-isu yang lain yang boleh dianggap lebih besar sudah mula dilupakan seperti kes Al-Tantuya, kes-kes pendakwaan rasuah terpilih, kes-kes rasuah politik serta projek mega kerajaaan, kes-kes keputusan mahkamah yang terlalu nampak mengampu, kes kerajaan haram BN di Perak, kes 'Klang Free Trade Zone' dan banyak lagi.

Sepatutnya kita sebagai pengikut dan ahli PAS seharusnya menerima berita-berita dari saluran media-media pro-BN ini secara bertapis iaitu melalui pengesaan maklumat yang diberikan melalui sumber parti dan sumber yang betul-betul boleh dipercayai. Kalau tidak bakul sampahkan sahaja berita tersebut tanpa mempedulikan provokasi sebegitu. Kita ambil logik, bila masa pulak UMNO ni nak kepada Islam. mereka hanya terima bab ibadat sahaja. Sampai sekarang mereka letakkan politik tidak boleh dibincangkan di masjid. Ini sama dengan perbuatan orang Kristian yang mengasingkan pentadbiran dengan agama. Sedangkan Islam itu syumul meliputi setiap gerak-geri kehidupan hatta nak berak pun islam ajar. Inikan pulak benda besar iaitu bagaiman nak memerintah negara. Apa? UMNO ingat ALLAH tu tak pandai mentadbir. Kalau UNNO rasa mereka hebat sangat nak guna kepala hotak mereka sendiri nak tadbir negara, pergilah buat bumi lain. Barulah boleh buat suka hati mereka.

Jadi secara ringkasnya kesimpulan di sini adalah jangan terikut-ikut rentak mereka yang cuba mengalih pandangan masyarakat keatas salah laku mereka mentadbir selama ini dengan memainkan isu yang tidak relevan langsung. Tugas kita di sini adalah kembali kepada asas perjuangan asal iaitu menegakkan keadilan Islam dan menjatuhkan kerajaan taghut BN.

MEMBANGUN BERSAMA ISLAM

0 comments:

SEJARAH PAS BTP

Pas BTP telah ditubuhkan pada.....

Followers

  © Di bangun dan diuruskan oleh: www.teacawan.com by Adik Mohamad b. Hj. Man 2008

Back to TOP