Friday, February 20, 2009

KEJADIAN KECURIAN BERMAHARAJALELA

Berita yang mendukacitakan telah dilaporkan sekali lagi berlaku iaitu satu kecurian di rumah mangsa yang sama sebelum ini iaitu En. Norhisam di alamat No 305 Jalan 8/4 (kejiranan Maple) pada jumaat lepas. Insiden yang berlaku pada khamis lepas bersamaan 9hb Feb 2009 tidak sampai seminggu dari kejadian pertama.

Waktu kejadian juga berlaku sewaktu mangsa tiada di rumah ketempat kerja. Waktu berlaku lebih kurang 9 pagi. Mengikut pembantu rumah jiran mangsa, beliau ada ternampak sebuah motosikal meronda dikawasan kejadian pada pagi kejadian tetapi tidak membuat sebarang laporan. Difahamkan ada pengawal dari syarikat pemaju yang membuat rondaan kawasan sekitar tetapi tidak dimaklumkan tentang suspek. Pada kali ini keruagian dianggarkan lebih kurang RM3000. Barang yang sempat dilarikan adalah sebuah TV LCD dan dibawa keluar melalui pintu hadapan dengan mengumpil jeriji besi. Kejadian disedari isteri mangsa sewaktu pulang dari mengajar dan terus menghubungi suaminya.

Pihak kami berharap agar En. Norhisam sekeluarga dapat menempuh musibah ini dengan penuh kesabaran dan amat bersimpati dengan apa yang telah berlaku.

Rumah kosong 2 pintu dari rumah mangsa disyaki tempat pencuri gunakan sebagai laluan untuk masuk ke rumah mangsa.

Juga rumah kosong bersebelahan rumah mangsa.

Seperti yang diberitakan sebelum ini, kami ajk PAS cawangan BTP akan mengusulkan supaya diadakan perbincangan dengan pihak balai polis BTP untuk tindakan segera agar kejadian tidak terus berulang seperti meminta pihak polis membuat rondaan yang lebih kerap ke kawasan kejiranan yang disenarai hitamkan di waktu siang hari semasa penghuni tiada di rumah.

0 comments:

SEJARAH PAS BTP

Pas BTP telah ditubuhkan pada.....

Followers

  © Di bangun dan diuruskan oleh: www.teacawan.com by Adik Mohamad b. Hj. Man 2008

Back to TOP