Wednesday, February 18, 2009

OPERASI CEGAH MAKSIAT DI BTP

BANDAR TASIK PUTERI: Operasi cegah maksiat dimalam sempena sambutan “Valentine Day” ditelah dilakukan secara bersepadu oleh ahli PAS cawangan BTP diterajui oleh saudara Mazlan Moin dan Ust Eadil. Operasi melibatkan kehadiran ahli lebih kurang 20 orang dengan skuad bermotosikal meronda diseluruh pelusuk Bandar Tasik Puteri. Operasi dimulakan sekitar jam 11.15mlm dan berakhir sekitar 1.30pagi. Tiada sebarang tangkapan atau perkara yang tidak diingini berlaku. Alhamdulillah sambutan yang luarbiasa daripada penduduk yang memberi kerjasama demi melihat kawasan sekitar Bandar Tasik Puteri bebas dari sebarang maksiat kepada ALLAH.

Program sebegini akan terus digerakkan dari semasa ke semasa demi memastikan suasana masyarakat madani dapat diterapkan. Untuk program akan datang, pemberitahuan akan dimaklumkan kepada semua yang berminat untuk menyertainya. Penekanan akan diberikan kepada hari-hari yang selalu melibatkan aktiviti maksiat yang tinggi seperti malam tahun baru, krismas dan sebagainya.

Disamping itu terdapat juga program benteras maksiat berdasarkan laporan penduduk. Kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai skuad benteras maksiat ini bolehlah berhubung dengan En. Mazlan Moin di talian 013-3919669 atau 013-3979127. Segala laporan daripada penduduk terhadap aktiviti berbentuk maksiat dikawasan mereka amat dialu-alukan.

Mohd Sazuki Awang

16hb Feb 2009

0 comments:

SEJARAH PAS BTP

Pas BTP telah ditubuhkan pada.....

Followers

  © Di bangun dan diuruskan oleh: www.teacawan.com by Adik Mohamad b. Hj. Man 2008

Back to TOP