Sunday, April 19, 2009

CERAMAH TUAN GURU NIK RAZI NIK MAT

Pada sabtu lepas 18/04 Tuan Guru Nik Razi Nik Mat telah pun menyampaikan ceramahnya di surau As-Siddiqin. Sambutan diluar dugaan dari jemaah membuatkan majlis lebih berseri.

Tuan Guru telah menekankan tentang kepentingan kita meletakkan matlamat kehidupan kita adalah di akhirat sana yang merupakan masa depan kita yang sebenar. Setiap perlakuan kita mesti diletakkan ada pahala dan dosa. Ini membuatkan kita akan terpelihara dari membuat maksiat kepada ALLAH. Di dunia ini ALLAH memberi rezeki kepada semua orang tidak kira islam atau kafir atas sifat pemurah dan adilNYA. Malah orang kafir lebih kaya-raya dari umat islam. Manusia boleh untuk mengikuti ajaran nabiNYA atau tidak tetapi ingat hidup manusia tidak berkesudahan di dunia ini sahaja. Akan ada hari pembalasan.

Tahniah kepada semua jemaah yang sudi menderma dan membeli produk jus Tok Guru untuk membantu menderma pembinaan Maahad Tahfiz Nikmatillah di Pulau Melaka. Kepada sesiapa yang tidak berkesempatan untuk menderma bolehlah menyalurkan derma anda terus ke akaun Bank Islam bernombor 03036010004548. Boleh juga melalui cek diatas nama AKADEMI NUN BERHAD dan dihantar ke alamat;
Hj Nik Razi Nik Mat
No. 2 Darussalam Pulau Melaka
16150 Kota Bharu
Kelantan.
Tel No: 09-7656490

0 comments:

SEJARAH PAS BTP

Pas BTP telah ditubuhkan pada.....

Followers

  © Di bangun dan diuruskan oleh: www.teacawan.com by Adik Mohamad b. Hj. Man 2008

Back to TOP