Saturday, May 30, 2009

PAJAKAN 99 TAHUN


Adriano
Sebagaimana yang diketahui, pada tahun lepas PAS Cawangan BTP ada mengusahakan program mendapatkan kesahihan tentang tempoh baki pajakan rumah di Bandar Tasik Puteri terutama di sekitar Perumahan Maple, Birch dan Oak. Setelah mendapat pengesahan dari pihak yang terlibat maka dengan ini program ini telah diklasifikasikan sebagai selesai.

Ini kerana sebelum ini ada penduduk merujuk kes dimana tempoh baki pajakan rumah yang telah dibeli di sini adalah kurang dari 99 tahun iaitu tempoh pajakan dikira daripada tarikh pemilikan oleh pihak pemaju iaitu lebih kurang 30 tahun yang lepas. Maka PAS Cawangan BTP telah menubuhkan satu pasukan untuk mendapatkan kepastian dan merancang untuk membawa kes ini ke tengah. Setelah dirujuk pihak pemaju dan peguam, sebenarnya tempoh pajakan akan ditukar kepada 99 tahun bermula dari tarikh dibeli setelah penduduk menukar nama daripada nama pemaju kepada nama pembeli.

Tetapi perlu diingat kepada kebanyakkan pembeli yang dahulu memulaukan pembayaran penyelenggaraan kepada syarikat Buoyant, maka mereka perlu melunaskan tunggakan tersebut sebelum urusan pertukaran nama dapat dilakukan. Pihak pemaju akan menghantar surat pemberitahuan untuk menukar nama disertakan dengan jumlah tunggakan kepada syarikat Buoyant. Kepada sesiapa yang belum mendapat surat tersebut bolehlah terus merujuk ke pejabat pemaju di Blok 1.

Kot manapun kena bayar juga...Nasib ler Labu...

0 comments:

SEJARAH PAS BTP

Pas BTP telah ditubuhkan pada.....

Followers

  © Di bangun dan diuruskan oleh: www.teacawan.com by Adik Mohamad b. Hj. Man 2008

Back to TOP