Tuesday, May 12, 2009

PERJUMPAAN DENGAN YB SELAYANG


Semalam hari ahad 10 Mei telah berlangsung perjumpaan singkat antara wakil PAS & PKR BTP dengan Ahli Parlimen Selayang, William Leong. Perjumpaan tersebut lebih menjurus kepada permasalahan antara MPS dan pemaju mengenai status pembangunan yang lambat dan juga soal penyelengaraan. Pihak YB telah mengusulkan untuk mengadakan perjumpaan tiga mata antara pihak MPS, pemaju dan wakil penduduk didalam masa yang terdekat demi menyelesaikan masalah yang dihdapi penduduk BTP dengan segera.

Juga dibincangkan tentang program PKR yang telah terpaksa dipindahkan ke masjid BTP kerana pembatalan permit program disaat akhir. Antara yang turut menjadi isu hangat adalah usul yang akan dibawa YB William untuk menukar YDP MPS yan ada sekarang dengan menhantar memorandum kepada Menteri Besar Selanor bagi mencadangkan agar Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang (MPS) diambil tindakan atau ditukar.

Ini kerana, tindakan pihak penguatkuasa MPS seolah-olah badan itu menjadi alat kepada Barisan Nasional (BN) apabila merampas dan menurunkan bendera Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Bandar Tasik Puteri baru-baru ini.

Ekoran pembatalan itu, beberapa trak polis telah ke tempat majlis itu hendak diadakan iaitu di Puteri Central Park pada tengahari 9 Mei . Pihak penguatkuasa MPS telah memecat semua khemah-khemah yang telah dipasang oleh pihak MPS sendiri.

0 comments:

SEJARAH PAS BTP

Pas BTP telah ditubuhkan pada.....

Followers

  © Di bangun dan diuruskan oleh: www.teacawan.com by Adik Mohamad b. Hj. Man 2008

Back to TOP